Sommaren på intåg?

Nej, det är åtta minusgrader ute och fortfarande snö i drivor, sommaren är inte på intåg i Mora. Men trots vädret så har jag sol i sinne. Planerna för sommarens kryddodlig är i full gång. Jag vill uppmana alla att peta ner ett par frön i en kruka. Jag har en yttepytte balkong men har fortfarande basilika kvar i frysen efter förra sommarens basilikaskog som växte sig frodig utanför mitt sovrumsfönster. Det är inte svårt att odla kryddor och det kan inte bli mer än fel. I år testar jag förutom förra säsongens basilika, timjan och tomater även lavendel, salvia, oregano, citronbasilika och rosmarin.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Ett svar to “Sommaren på intåg?”

  1. Mikaela Says:

    jag läser i uppsala 🙂

Kommentarer inaktiverade.


