Oh my Go(r)d(on)!

Jag gillar Gordon Ramsey……och inte bara för att han en gång i tiden spelade fotboll! Hans broccollisoppa kommer att stå på mitt matbord i veckan. Himla synd att det är jag som får lov att laga den bara…..Gordon! Kom hit och laga soppa åt mig, tack!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 svar to “Oh my Go(r)d(on)!”

  1. Thomas H Says:

    Trevligt – denna soppa skall även jag testa!

    • Dietist Åsa Says:

      Ja, visst ser den absolut smaskens ut?! Tro om det funkar lika bra med fryst broccolli?

  2. Thomas H Says:

    Bra fundering – jag funderar också. dvs Vilka förluster görs ev. då?

    • Dietist Åsa Says:

      Ja, det är ju frågan. Färsk broccoli måste ju skördas för tidigt för att inte övermogna och sen fraktas den långt. Fryst kan man anta, fryses ganska snart inpå skörden och borde därför ha kvar mer av näringsämnena. Men det här är alltså bara funderingar från mig, helt faktalöst.

      Viktigast är väl kanske att man överhuvudtaget äter broccoli.

      Min tanke var snarare vad det gör för soppkonsistensen?!

  3. sussi Says:

    duktig är han men dessvärre ett ärkesvin oxå.

    • Dietist Åsa Says:

      Tycker du det? Jag känner ju honom inte personligen så jag kan tyvärr inte kommentera. Men det kanske är hans badboy-attityd som lockar?! 😀

Kommentarer inaktiverade.


