Helgläsning – Ormen i paradiset

Jag kommer att jobba hela helgen men lite förströelse har jag lovat mig själv. I helgen ska jag läsa Miki Agerbergs bok, Ormen i paradiset – om den globala fetmaepidemin. Sen hoppas jag att bokus.com inte blir alltför sura för att jag lånat en bild från dom, min kamera och jag samarbetar inte för tillfället. Vem hade kunnat veta att även tekniska prylar kan ha dåliga perioder?! 😉

Foto: Bokus.com

3 svar to “Helgläsning – Ormen i paradiset”

  1. Thomas H Says:

    Hejsan Åsa!

    Var / är boken bra? 😉

    • Dietist Åsa Says:

      Ja, jätte! Har bara ett par sidor kvar som jag tänkte läsa nu i solen på balkongen. Tror inte att den faller dig i smaken helt och hållet. Många av LCHF-åsikterna får sig rejäla kängor. Jag har plockat ut några godbitar och det kommer en recension senare i veckan.

      Har ni också strålande sol?

  2. Thomas H Says:

    Du tror helt rätt Åsa!
    Fick tag i hans bok för några månader sedan och förstår att den väldigt mycket bekräftar vad som nu lärs ut på exvis Dietistutbildningar.

    Jämfört med andra kostböcker så var ju layout och utförande påkostat och ändå så tillförde inte den boken mig något! Är väl ”svårflörtad” eller…… 😎 Kommer inte ihåg – Vem var nu Ormen?

    Blir intressant att läsa ”godbitarna senare” och antar att du inte väljer några om mättat fett, för det verkar färdigdissekerat, när nu inte ens SLV förmår att svara vettigt på utförda granskningar!

Kommentarer inaktiverade.


