Förtydling av kritiken mot Anna Ottosson!

Jag vill passa på att tala om att jag på inget sätt är negativt inställd till Anna Ottosson som person eller som dietist. Jag är helt enkelt inte något vidare förtjust i hennes blogg. Det finns flera anledningar till detta:

  • Hon svarar inte på kommentarer! (vilket jag tycker är själva poängen med en blogg, se här).
  • Hon har inte en bra balans mellan dietist och privatperson på bloggen.
  • Många av hennes inlägg är slarvigt skrivna och man måste läsa både en och två gången innan man fattar innebörden.

Det är alltså kritik mot bloggen, inget annat!

7 svar to “Förtydling av kritiken mot Anna Ottosson!”

  1. Åsa Says:

    Hejsan! Jag ahr lite frågar kring dietistyrket,jag har länge vetat jag jag vill jobba med mat och människor, vad kan man välja att jobba med när man gått ut dietistutbildningen, jag har läst på många ställen att man jobbar inom sjukhus och hjälper sjuka människor med maten, men helst av allt skulle jag vilja jobba med överviktiga och främst barn. Skulle du vilja berätta lite mer om yrket hade det varit snällt! Tack på förhand Åsa

    • Dietist Åsa Says:

      Hej Åsa!

      Visst är det spännande med mat och hälsa? Det stämmer som du läst att man arbetar främst med att hjälpa sjuka människor med mat. Det kan handla om allt från att arbeta i primärvården till att arbeta på sjukhus med inneliggande patienter. Man kan också göra som jag och arbeta privat.

      Arbetsmarknaden för dietister är ganska så tuff just nu. Det är långtifrån alla som har möjlighet att välja vad de vill jobba med, man får ta lite vad man får helt enkelt. Visst kan du jobba med barn och överviktiga. Jag gjorde min praktik på barnkliniken i Falun och det var bland det roligaste jag gjort. Rena överviktskliniker finns det få av men primärvårdsdietister arbetar ofta med övervikt om det finns resurser och tid, annars är tyvärr övervikt något som hamnar längre ner på prioritetslistorna till förmån för allvarligare diagnoser som kräver en direktinsats.

      Hoppas att du fått svar, hojta till annars!

      /Åsa

  2. Goran van Den Buske Says:

    Ljuger man medvetet så är man en ond människa. Hur kan personen Anna Ottoson påstå och insuinera att dr Dahlqvist tjänar grova pengar på LCHF? Hon är troligtvis en av få som borde göra det eftersom hon tar gliringar från hela etablissemanget och ensam personifierar LCHF-rörelsen mot betongarslen och multimiljardföretag som lider av skrämselhicka. Vi är tusentals som blivit friska och vittnar om det, bl.a. på hennes blogg.

    • Dietist Åsa Says:

      Så då antar jag att du antingen aldrig har ljugit eller också är en ond människa?!

  3. LenaK63 Says:

    Dietist Åsa! Så du mer att det är tillåtet att ljuga i sin yrkesutövning??

    • Dietist Åsa Says:

      Lena: Självklart ska man inte ljuga i sin yrkesutövning. Dock kanske det är hennes uppfattning, det vet vi ju inte och då kan vi inte heller säga att det är en lögn.

      Och för tydlighetens skull skrev Anna:

      Ovanstående faktum tycks inte dr Dahlqvist vara det minsta intresserad av att belysa då hon just nu gör Big buisness på LCHF-rörelsen.

      och där är jag ämnad att hålla med. LCHF-rörelsen ger Annika Dahlqvist sysselsättning, hon skriver böcker och hon håller föreläsningar och driver en blogg som dessutom innehåller annonser. Om hon tjänar pengar? Ingen aning, men Big business behöver inte betyda att man tjänar pengar, det ligger väl i läsaren tolkning av uttrycket. Jag tycker att det är relativt harmlöst sagt jämfört med AD:s utspel om folkmord 🙂 (vilket jag vet att hon bett om ursäkt för, men ändock!)

  4. LenaK63 Says:

    Dietist Åsa! Så du menar att det är tillåtet att ljuga i sin yrkesutövning??? (skulle det var i ovan)

Kommentarer inaktiverade.


