Inget fan av Gainomax?!

Hinner med en post till innan jag säger god natt (igen). Jag tycker egentligen att Gainomax är ett slöseri med pengar men själva tanken bakom det här är ju intressant!

Etiketter:

4 svar to “Inget fan av Gainomax?!”

  1. esja Says:

    Jag ser inget märkvärdigt i att protein snabbar på återuppbyggnaden av muskelprotein efter träning. Vore snarare konstigt om det inte gjorde det…
    Däremot hade jag hellre sett en jämförelse mellan Gainomax och mjölk, lr eaa. Som det är nu säger det tyvärr inte så mkt.

    • Dietist Åsa Says:

      Det var väl just kombinationen av protein och snabba kolhydrater man hade tittat på. Men jag håller med, hade varit kul att se en jämförelse med mjölk lr eaa och banan.

  2. Lina Says:

    Hej Åsa!
    Nu när jag lagt dietistyrket och så vidare bakom mig kom jag ändå att fundera på en sak då jag läste om Gainomax. På behandlingshem för dom med ätstörningar här i stan använder man Gainomax istället för näringsdrycker som energitillskott (dom påstår att patienterna går snabbare upp i vikt av Gainomax). Vad tycker Du om detta?

    • Dietist Åsa Says:

      Ja, om viktuppgång är det primära är väl det helt ok. Men Gainomax är ju inte komplett näring som vissa av näringsdryckerna, och dessutom kan jag tycka att proteininnehållet är lite väl högt, speciellt om man är kraftigt undernärd. Men som sagt, handlar det om ett tillskott till den vanliga maten så tycker jag att man tar det som funkar bäst. I det här fallet handlar det också om tolerans, man ska klara av att äta produkten.

      Hur tänkte du?

Kommentarer inaktiverade.


