Tjejmiddag och lågsäsong!

Det råder lågsäsong här på bloggen. Jag har insett att sommaren kommer att innebära färre blogginlägg. Ni får ha överseende och värma upp era kommentarsfingrar till höstsäsongen istället.

Jag vill dock bjuda på lite recept från fredagens tjejmiddag. Jag bjöd elva av mina kärna vänninor på middag för att fira en hel radda med underbara händelser. Vi åt och drack och hade underbart roligt.

Aubergineröra på rostat tortillabröd, oliver, varma nötter – Beresford

GazpachoVintry’s Amontillado

Ugnsstekt lax med spenat- och myntasallad – Morgon

Stek laxsidor gnuggade med färska örter, citron, salt och peppar i ugnen. Låt dem få lite färg under grillgallret sista minuterna. Blanda babyspenat men mynta och filéade citroner, dressa i god olivolja.

Mangosorbet

Latmansefterrätt: Köp Sias goda sorbet och var glad att du inte arbetat ihjäl dig 🙂

tjejmiddag

Foto: HarlanH, elvisripley, Amanda Rudkin, catchesthelight

2 svar to “Tjejmiddag och lågsäsong!”

  1. Thomas H Says:

    Oopsan så gott det låter…..

    Att ingen av dina 11 tjejkompisar kommenterar middagen……??
    Har du inte gjort reklam/PR-arbete för de närmaste? 😉

    • Dietist Åsa Says:

      Varför skulle de behöva kommentera här? De räckte gott med det som sas vid middagen. Sen är ju kanske inte bloggen min första och största kontaktpunkt med mina vänner. Jag kan även nås per telefon, mail, personligen och via facebook! 🙂

Kommentarer inaktiverade.


